السبت، 4 يوليو 2015

شركة فودافون .. هل من حساب في الدولة؟!! أين الجهاز القومي للاتصالات؟!!

جاءتني فاتورة شهر يوليو ٢٠١٥ (فاتورة رقم: 00580267510715-4) بمبلغ أساسي ١٠٩ جم. لما سألت في خدمة العملاء قالوا لي ٤٩ جم مصاريف الخط + ٢٥ جم اشتراك نت + ٣٠ جم اشتراك نت على النظام القديم. يا سادة، النت القديم سبق أن ألغيته يوم ٢٥ مايو وسددت الفرق الخاص به في فاتورة يونيو، لماذا أسدده مرة أخرى مع فاتورة  يوليو؟!! "خلاص خذ به رصيد"، أنا مش عايز رصيد، أنا عايز ٣٠ جم خُصِمت بدون وجه حق. طبعًا الكلام دخل في ملاوعة وتحاذق، وهو على ما يبدو التدريب الأساسي للعاملين بخدمة العملاء في هذه الشركة تماشيًا مع سياستِها ونظرتِها للعملاء.  

الاتصال برقم ١٥٥ الخاص بالجهاز القومي للاتصالات أوهام، مجرد محلل لشركات المحمول، شاهد ما شفش حاجة!! "سَوي أمورك مع فودافون"!! في كدة بالذمة؟!!  إحنا فين بالضبط؟!! فوضى واستغلال وعدم احترام فوق أي وصف.

أرسلت الشكوى للجهاز القومي للاتصالات بالفاكس يوم ٦ يوليو وحصلت على رقم 410807، وحتى الآن ولا حس ولا خبر!!

لي ٣٠ جم في ذمة شركة فودافون يا دولة ، يا جهاز قومي للاتصالات، هذا الأسلوب غير السوي في المحاسبة هو النمط السائد في التعاملات مع فودافون وأصبحت فاتورة كل شهر مشكلة.

Twitter: @albahary



ليست هناك تعليقات: